02 december 2006

Parisa till sig


I Paris Marais-kvarter ser jag den ena färgstarka parisaren efter den andra. Verkliga karaktärer och individualister, typer och original. Ska det va så ska det va! Köper dom en röd halsduk köper dom en blodröd halsduk. Och skaffar dom sig en kostym är det kostymen med stort K. Varför inte en storblommig kostym? Kanske tvärrandig? Och varför inte skaffa en käpp med elfenbenskrycka, vita damasker, cigarr och slängkappa med en gång? Jag får en sån lust att parisa till mig!

PS. Mellan den 3 och 17 december befinner jag mig på Centre Culturel Suedois i Paris. Nästa bloggbild kommer den 18 december. Hejhej!

10 kommentarer:

Qi sa...

Jag tror att man mår bra av att ta i och parisa till sig!

Anonym sa...

det nya färgschemat är super!

Karin sa...

Jag tycker dina nya bilder är så himla mycket finare!! Nu skulle jag vilja köpa dom!

Trassel sa...

Du är så bra!

Maria sa...

Herregud vad snyggt det blev. Älskar gamla bilderna också, men det är skönt med förnyelse.

Anonym sa...

Bilderna kan ju bli mer komplexa och avancerade men jag gillar båda sätten lika mycket! Du har helt enkelt parisat till dina bilder! =)

annamia sa...

gillar din sida jävla massa. har den som länk på min blogg.

nicole sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jessica sa...

Love this! (Sorry to use English : )

Fröken Lund sa...

Men, Carl Fredrik. Var är du?